Klopp Memahami Keinginan Solanke Pergi dari Liverpool

7upcash – Manajer dari klub Liverpool, Jurgen Klopp, terima ketetapan Dominic Solanke yang pilih geser ke Bournemouth. Menurutnya, hal tersebut logis. Klopp Memahami Keinginan Solanke Pergi dari Liverpool

Klopp Memahami Keinginan Solanke Pergi dari Liverpool

“Sepak bola ialah usaha, tapi di sisi lain kami mesti perduli dengan beberapa orang, keadaan mereka,” kata Klopp di Soccerway.

“Bagi Solanke, itu betul-betul ketetapan pas untuk pergi. Cukup apes baginya di masa-masa saat ada ruangan baginya untuk masuk ke team, ia justru cedera. Pada masa-masa lain skuat tengah penuh serta kami mempunyai pilihan berlainan.”

Solanke sebetulnya baru masuk ke Liverpool dari Chelsea pada musim panas 2017. Pemain berumur 21 tahun itu tampil 27 kali pada musim perdananya, akan tetapi dia belumlah tampil sekali musim ini. Liverpool lalu menjualnya ke Bournemouth di harga 19 juta pound sterling.

“Dia berlatih dengan baik, tapi Anda tidak dapat masih yakin diri saat saat itu, terpenting dalam grup umur itu. Ia butuh bermain sepak bola. Bournemouth membuat penawaran bagus serta ini ialah kesempatan bagus.”

“Mungkinkah ada peristiwa dalam enam bulan ke depan dimana keadaan dapat beralih untuk dia? Mungkin ya, tetapi kami tidak mau memblok pemain muda kami saat kami lihat ada suatu yang lebih baik buat mereka,” kata Klopp.