Ballack Minta Hazard untuk Mengambil Keputusan

7upcash – Legenda Chelsea, Michael Ballack, menuntut Eden Hazard apa akan bertahan atau tinggalkan The Blues diakhir musim kelak. Ballack Minta Hazard untuk Mengambil Keputusan

Ballack Minta Hazard untuk Mengambil Keputusan

Kontrak Hazard di Chelsea akan habis pada 2020 yang akan datang. The Blues telah menawarinya perpanjangan kontrak, tetapi sang pemain belumlah ingin tanda tangan.

Bukan rahasia lagi jika Hazard jadi salah satunya target penting Real Madrid. Sang pemain juga sudah sempat tergoda menguatkan Los Blancos. Akan tetapi, dia mengakui sejauh ini belumlah memutuskan berkaitan waktu depannya.

“Eden Hazard mesti akan memutuskan apa ia ingin tinggal ataukah tidak. Ia bukan sekedar pemain yang mengagumkan di Chelsea, tapi pun di Liga Premier. Saat ini, ia mesti akan memutuskan apa ia ingin bermain di klub top yang betul-betul hebat. Itu yang telah dikomunikasikannya dari sekian waktu,” kata Ballack pada Omnisport.

“Menurut saya, ia terlalu tenang, terpenting di Chelsea. Disana, ia mesti lebih menuntut serta mengekspresikan kemauannya. Ia dapat lakukan itu sebab ia dalam posisi yang mengagumkan. Bila ia ingin memenangi semakin banyak titel dengan Chelsea, suatu mesti berlangsung, bila tidak Eden Hazard akan berfikir untuk mencari kesempatan lain,” Ballack memberikan.

Hazard sendiri telah membela The Blues dalam 28 laga musim ini. Bekas pemain Lille itu sukses memberikan 12 gol serta 10 assist. Menurut Transfermarkt, harga jual pemain dari Belgia itu sekarang ini 150 juta euro.