oleh

Gazidis Pede Dapat Mengantar Milan ke Masa Keemasan

7upcash – AC Milan barusan resmikan CEO baru klub. Ia ialah bekas direktur Arsenal, Ivan Gazidis. Mendapatkan pekerjaan baru di klub sebesar Milan membuat dirinya semangat. Gazidis Pede Dapat Mengantar Milan ke Masa Keemasan

Gazidis Pede Dapat Mengantar Milan ke Masa Keemasan

Pria berkepala plontos ini sebenarnya telah semenjak Oktober lalu masuk dengan Milan. Akan tetapi, pihak klub baru resmikan dirinya pada Rabu (5/12/2018).

Gazidis juga berkemauan ingin memberi yang terbaik untuk I Rossoneri. Berkaitan project periode panjang di San Siro, dia berkeinginan kembalikan klub ke waktu kejayaan.

“Saya begitu semangat mengenai kesempatan kami di muka. Perjalanan baru ini akan begitu melawan. Saya meyakini dapat membawa AC Milan kembali pada waktu jayanya seperti dahulu. Untuk sampai itu semua kita mesti kerja keras dari saat ini,” kata Gazidis seperti dikutip situs sah Milan, Rabu (5/12/2018).

“Tim ini mesti kerja dengan baik di serta luar lapangan. Saya ingin memberikan keyakinan juta-an fans di semua dunia jika saya akan kerja dengan hati serta jiwa ntuk lakukan pekerjaan terbaik di sini,” dia memberikan.

Pria berkebangsaan Yunani ini menukar posisi Marco Fassone yang dikeluarkan awal musim ini. nanti Gazidis akan dibantu oleh dua legenda Milan yang telah terlebih dulu masuk, Paolo Maldini serta Leonardo yang menjabat menjadi direktur klub.

Mengenai performa I Rossoneri musim ini cukuplah konstan. Sampai giornata ke-14 mereka menempati di rangking ke empat klassemen dengan perolehan 25 poin.