Bos Milan Menolak untuk Menjual Calhanoglu

7upcash – Gagasan Direktur Teknik AC Milan, Leonardo, lepaskan Hakan Calhanoglu mendapatkan penolakan dari bos AC Milan. Dia disebut tidak inginkan gelandang itu pergi dalam tempo dekat. Bos Milan Menolak untuk Menjual Calhanoglu

Bos Milan Menolak untuk Menjual Calhanoglu

Calcio Mercato mengatakan Leonardo awal mulanya merencanakan melepas Calhanoglu ke klub Bundesliga, RB Leipzig. Tetapi belum dengar penawaran dari Leipzig, gagasan itu telah mendapatkan hujatan dari Gazidis.

Mengakibatkan bekas pejabat Arsenal itu juga menyebut Leonardo untuk mengulas perihal itu. Dia minta supaya pria Brasil itu menggagalkan penjualan Calhanoglu sebab yang berkaitan masih tetap begitu diperlukan Milan.

Bukan sekedar Leonardo, Gazidis pun menyebut Pelatih Gennaro Gattuso untuk menanyakan berapa penting peranan pemain berdarah Turki itu. Ini ditujukan supaya Leonardo mengerti keperluan team.

Di sisi lain, legenda Milan itu memang merencanakan melepas Calhanoglu sebab mereka barusan menghadirkan Lucas Paqueta dari Flamengo. Dengan cost yang dikeluarkan untuk memperoleh sang gelandang lumayan besar, dia ingin melepas salah satunya bintangnya untuk menyamakan neraca keuangan klub.

Selain itu, bekas pemain Bayer Leverkusen itu bukan hanya satu nama yang ingin didepak Leonardo. Selain dirinya, nama Gonzalo Higuain masuk juga gagasan penjulan klub.

Ini tidak terlepas dari perangai sang pemain yang belumlah lebih baik semenjak mendapatkan kartu merah menantang Juventus sekian waktu lalu. Bahkan juga Leonardo diberitakan hadir langsung ke latihan team di Milanello cuma untuk lihat perubahan sang bomber.