Florenzi Tak Yakin Timnya Dapat Kembali Seperti Musim Kemarin

7upcash – Perform bagus AS Roma pada musim lalu kemungkina besar akan tidak terulang lagi pada musim ini. Kebimbangan itu dikatakan langsung oleh wakil kapten mereka, Alessandro Florenzi. Florenzi Tak Yakin Timnya Dapat Kembali Seperti Musim Kemarin

Florenzi Tak Yakin Timnya Dapat Kembali Seperti Musim Kemarin

Musim lalu Roma sukses meluncur ke semi final Liga Champions. Sedang di Serie A, mereka menempati di rangking ketiga. Tetapi musim ini narasi itu seakan susah terulang lagi bila lihat dari tampilan inkonsisten yang diperlihatkan.

Ini juga yang membuat Florenzi tidak meyakini Roma akan mengulang keberhasilan musim lalu. Alih-alih mencanangkan tujuan tinggi, dia inginkan supaya beberapa pemain dapat tingkatkan kerja sama serta kolektivitas permainan.

“Kami mengakhiri tahun 2018 dengan kesan-kesan yang pas. Saat ini kami memerlukan semakin banyak kesinambungan dalam team serta hasil positif. Kami ketahui kami dapat serta mesti lakukan lebih baik lagi,” tutur Florenzi pada Sport Mediaset, Rabu (9/1/2019).

“Kami mesti berupaya temukan jati diri menjadi satu team. Kerja sama team dapat selamatkan Anda dari keadaan apapun, jadi selalu mencetak kemenangan ialah arah kami,” dia memberikan.

Berkaitan kesempatan Roma di Liga Champions, bek sayap itu ingin lebih sesuai kenyataan. “Kami tidak mempunyai arah lain di Liga Champions. Saya tidak menjelaskan ini utopia, tetapi ini betul-betul jadi mimpi kami semua,” katanya.

Kesempatan Il Lupi untuk maju ke perempat final Liga Champions musim ini dapat disebut cukuplah terbuka mengingat lawan yang ditemui di 16 besar ialah FC Porto.