Hazard Didesak untuk Segera Buat Keputusan

Manajer Chelsea Maurizio Sarri menekan Eden Hazard untuk selekasnya membuat ketetapan berkaitan waktu depannya. Hazard Didesak untuk Segera Buat Keputusan

Hazard Didesak untuk Segera Buat Keputusan

Hari esok Hazard sekarang ini belum juga jelas. Dia belumlah dapat diyakinkan bertahan ataukah tidak di Stamford Bridge.

Walau sebenarnya, kontraknya akan selesai pada tahun 2020 yang akan datang. Pihak Chelsea sendiri telah berupaya untuk perpanjang kontrak sang bintang namun selama ini tidak mendapatkan hasil positif.

Di sisi lain, dia disebutkan akan gabung dengan Real Madrid. Hazard sendiri pun tidak sembunyikan kemauannya untuk geser ke Santiago Bernabeu.

Sarri selama ini belum juga tahu apakah ketetapan Hazard, walau sering berkomunikasi dengannya. Dia juga menekan winger 28 tahun itu supaya selekasnya membuat ketetapan sebab dengan begitu dia dapat jadi bahagia.

“Saya bicara sehari-hari dengan Eden, tapi mengenai posisinya di lapangan, bukan mengenai itu [transfer],” katanya seperti dikutip Goal International.

“Saya akan begitu suka dengannya bila dia ingin bertahan, sebab dia ialah yang terbaik di Eropa. Jadi saya akan betul-betul begitu bahagia,” katanya.

“Tetapi itu terserah dirinya. Saya ingin memandangnya bahagia, jadi dia mesti selekasnya membuat ketetapan,” sengit Sarri.

Sarri lalu mengulas duet pada Hazard dengan penyerang anyarnya, Gonzalo Higuain. Dia menyebutkan keduanya adalah cocok serta pas bermain satu sama lain.

“Saya fikir Gonzalo ialah pemain hebat,” puji Sarri. “Dia tampil dengan begitu baik dimana saja. Dia tampil dengan baik di Madrid, Naples, Turin, mungkin tidak demikian baik di Milan, tetapi dia pemain yang hebat serta begitu bermanfaat buat Eden,” katanya.

“Saya pikir, mereka betul-betul begitu pas untuk bermain bersamanya. Saya pikir begitu penting buat kami jika dia berkemauan, jadi dia betul-betul begitu baik buat kami,” ujarnya.